mandag den 20. februar 2012

Vinterferie.......

Ja lyder det ikke lidt sjovt at vi holder vinterferie her i Kulusuk?

Men det gør vi altså, en hel uge.

Det er, så vidt jeg kan forstå, lidt usædvanligt på disse breddegrader. Men måske kan det lade sig gøre fordi vi havde så kort en juleferie?

Nogle kollegaer er taget afsted til Island, men vi bliver her. Vi har jo besøg af Maja, og det er ganske hyggeligt, især for Frida.
De har indtil videre været mest 'nataktive' så det er ikke meget os andre i familien har mærket til dem. Men i morgen skal de afsted på hundeslædetur allerede kl 11,så de skal 'tidligt' op!

Thomas har været afsted på rypejagt flere gange de sidste par dage.

Med resultat!

Det viser jeg nogle billeder af når jeg har fået fikset min pc'er igen.
Den satte jeg tilrådighed da Frida og hendes klasse skulle fremlægge projekt i fredags, men desværre blev der pillet ved indstillingerne så jeg nu ikke kan se skærmenbilledet på selve pc'en, men kun når det er tilsluttet en projektor.......æv!

De senest dage har vi haft et herligt vejr med høj solskin, klar himmel og klingende frost.

Det har betydet flere ski- og vandreture for mig og Thomas har meget travlt i sin skiskole.....allerede kl 8 banker de første børn på døren og spørger: 'Ski ski ski?'

Hele dagen er der gang i skiene på bakken lige uden for vores vinduer, så ind imellem kan Thomas tage en pause indendøre, mens han holde øje med eleverne, der har meget travlt med at gå op ad bakken og suse ned på skiene.

I dag lykkedes det endeligt at reperere et par, der passer til Niels så nu kan han også være med.

Udvalget af ski og støvler er stort, men dog noget begrænset i str. 43!
Ikke mange fødder her i bygden når op i de størrelser!



120

Ingen kommentarer:

Send en kommentar