søndag den 26. februar 2012

Til kolde fødder og hænder

I onsdags kom der en pakke.

Den var fra min kære faster Karen. Hun har strikker vanter og sokker til os.

Sokkerne er taget i brug inden jeg nåede at fotografere dem, med jeg synes lige i skal se de flotte vanter.

De små passer til Bodil, og det er hel speciel type vanter: 1. gang man stikker fingrene i dem, får du slik i hånden! Den slags nogle vanter har Bodil aldrig haft før ;-)

I efteråret købte jeg noget lækkert groft grønlandsk uldgarn, som jeg havde planer om skulle blive til votter som dem, faster Karen  har strikket til os, men jeg har ikke kunne finde en god opskrift.

Så nu har jeg spurgt hende om hun vil sende mig opskriften.




I strikkeklubben, som jeg har fortalt om, er der mulighed for at købe garn fra et lille lager.
Tror det er bygdens ældreklub, der står for organiseringen.

Sidst jeg var der, blev jeg fristet af noget lækkert ragsokkegarn fra Hjertegarn.

Både fordi det var i nogle flotte klassiske farver, men især fordi det havde en tykkelse, så jeg endelig kunne bruge tykkere pinde end de evindelige 2.5 til sokkestrikning.




Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå fuldstændig kold i at strikke med tynde pinde, hvilket jeg ellers altid har sværget til. Så nu må jeg på jagt i mit garnlager og opskrifter efter et projekt på pind 4.5 eller derover. Og så må alle mine "tynde" projekter ligge lidt i dvale til lysten kommer igen.





116

Ingen kommentarer:

Send en kommentar