lørdag den 29. oktober 2011

Den første sne

Omkring d. 7. oktober kom den første sne til Kulusuk

Landskabe ændre sig meget når det bliver hvidt
Thomas Niels og Bodil nåede en tur i fjeldet inden sneen kom. De var på udkig efter gæs til Mortens- og juleaften. Dog er jagtlykken ikke kommet med i bagagen!
Broen over vores lille elv, denne vej skal man for at komme ude på fjeldet. Det er ikke nødvendigt at medbringe vand....man tager bare en tår fra elven eller de vandløb man møder!
Den første "storm" Grønlænderne kaldte det bare lidt blæst...men vi kunne mærke hvor det ruskede i vores hus om natte og glæder os ikke til at opleve en rigtig Neqqiaq. Det kanler de den meget kraftige storm det rammer Kulusuk til tider.

5 kommentarer:

  1. Hej Familie
    Skal hilse Niels fra OSkar. Han snakker meget om hvordan I mon har det.
    Er det jeres hus det røde?
    Jeg har haft en elev Birgitte fra Nuuk, som har mødt Thomas på havnen for ikke så længe siden hvor hun var forbi jeres lille by.
    Skal hilse fra hende og resten af familien.
    På søndag får vi besøg af far. Han skal til Mexico. Vi har desværre ikke råd til at rejse nogen steder i julen. det ville ellers være dejligt at komme lidt afsted. Men det må blive en anden gang.

    Hvad ønsker I jer i julegave? Man skal vel sende dem i god tid tænker jeg.
    Er der noget I mangler deroppe?

    Og tillykke med Fridas fødselsdag i dag!!

    Knus fra os alle her
    Louise

    SvarSlet
  2. Kære Frida, tillykke med fødselsdagen i går. Dejligt at se at du blev fejret, selvom du ikke ville :-) de der smørbirkes ku jeg godt ha tænkt mig at sætte tænderne I. Ku man få opskriften?

    Knus til jer alle!
    Dejligt at se billeder fra bygden, det gir en fornemmelse af omgivelserne fler af dem tak!

    SvarSlet
  3. Tak for bestillingen, skal prøve at efterkommen den......opskriften på smørbirkesene er fra Frk. Jensen og den har du selvfølgelig med i bagagen til Mexico? Ingen ordentlig dansk husmor rejser udenlands uden den! ;-)

    SvarSlet
  4. Øhh altså nej, den har jeg så ikke lige ved hånden...Men jeg har min Ipad og på den kan man finde stort set alle de opskrifter man kunne ønske sig, så lur mig om man ikke også kan finde opskriften på frk. Jensens smørbirkes. Forresten kgger jeg ofte efter dig på Skype, men jeg finder dig aldrig online...ku vi lave en skype date en dag? Tidsfoskellen mellem os må være mindre. Er det ikke 4 timer der er ml jer og DK? For så er der kun tre ml. os. Sjpvt at tænke på, at vi faktisk er tættere på hinanden end I er på dem i DK....klimaerne er dog MEGET forskellige! Vi har haft 30 grader i dag og I har fået jeres første sne!

    SvarSlet
  5. Hvor er el-kablerne egentlig henne? De kan jo ikke være gravet ned og jeg ser ingen pæle med kabler sådan som her i Mexico, hvor de hænger over det hele i et stort kaos, fordi folk stjæler strøm fra dem ;-)

    SvarSlet